The Passionate Attachment

America's entanglement with Israel

Is the Guardian protecting Gould-Werritty for Rothschild-Israeli interests? And why isn’t Iranian media interested either?

leave a comment »

Craig Murray writes:

Gould, Fox and Werritty were plotting with Israel to further war with Iran over years. The Werritty scandal was hushed up by Gus O’Donnell’s risibly meagre “investigation” – a blatant cover-up – and Fox resigned precisely to put a cap on any further digging into what they had been doing. I discovered – with a lot of determination and a modicum of effort – that Fox, Werritty and British Ambassador to Israel Matthew Gould had met many times, not the twice that Gus O’Donnell claimed, and had been in direct contact with Mossad over plans to attack Iran. Eventually the Independent published it, a fortnight after it went viral on the blogosphere.

The resignation of the Defence Secretary in a scandal is a huge political event. People still talk of the Profumo scandal 50 years later. But Fox’s resignation was forgotten by the media within a fortnight, even though it is now proven that the Gus O’Donell official investigation into the affair was a tissue of lies.

Take only these undisputed facts:

Fox Gould and Werritty met at least five times more than the twice the official investigation claims
The government refuses to say how often Gould and Werritty met without Fox
The government refuses to release the Gould-Werritty correspondence
The three met with Mossad

How can that not be a news story? I spent the most frustrating fortnight of my life trying to get a newspaper – any newspaper – to publish even these bare facts. I concentrated my efforts on the Guardian.

I sent all my research, and all the evidence for it, in numeorus emails to the Guardian, including to David Leigh, Richard Norton-Taylor, Rupert Neate and Seumas Milne. I spoke to the first three, several times. I found a complete resistance to publishing anything on all those hidden Fox/Werritty/Gould meetings, or what they tell us about neo-con links with Israel.

Why? Guardian Media Group has a relationship with an Israel investment company, Apax, but the Guardian strongly denies that this has any effect on them.

The Guardian to this day has not published the fact that there were more Fox-Gould-Werritty meetings than O’Donnell disclosed. Why?

I contacted the Guardian to tell them I intended to publish this article, and invited them to give a statement. Here it is, From David Leigh, Associate Editor:

I hope your blogpost will carry the following response in full.

1. I know nothing of any Israeli stake in the ownership of the Guardian. As it is owned by the Scott Trust, not any Israelis, your suggestion sems a bit mad.

2. The Guardian has not “refused” to publish any information supplied by you. On the contrary, I personally have been spending my time looking into it, as I told you previously. I have no idea what the attitude of others in “the Guardian” is. I form my own opinions about what is worth publishing, and don’t take dictation from others. That includes you.

3. I can’t imagine what you are hinting at in your reference to Assange. If you’ve got a conspiracy theory, why don’t you spit it out?

I can understand your frustration, Craig, when others don’t join up the dots in the same way as you. But please try not to be offensive, defamatory, or plain daft about it.

As I said, it would be honest of you to publish my response in full if you want to go ahead with these unwarranted attacks on the Guardian’s integrity.

Possible some Guardian readers will get drawn to this post: at least then they will find out that Werritty, Fox and Gould held many more meetings, hushed up by O’Donnell and hushed up by the Guardian.

It should not be forgotten that the Guardian never stopped supporting Blair and New Labour, even when he was presiding over illegal wars and the massive widening of the gap between rich and poor. My point about Assange is that he has done a great deal to undermine the neo-con war agenda – and the Guardian is subjecting him to a campaign of denigration. On the other hand Gould/Fox/Werritty were pushing a neo-con project for war – and the Guardian is actively complicit in the cover-up of their activities.

The Guardian. Whom does it serve?

The answer may be in one of the comments on Murray’s post:

One should perhaps mention the change in corporate governance of the Guardian, it is now owned by the Scott Trust Limited, a limited company. A change that happened in 2008 about the same time as its drift to the right and neocon cheerleading.

As a limited company it now perfectly feasible for Israeli investment to happen and something that may or may not be significant is the appearance of Anthony Salz, an executive vice chairman of Rothschild who joined the board in 2009.

From a cache copy of a press release.

As you scroll further down the Press Release you’ll see mention of Apax. Something that’s mysteriously disapeared from the current version.

Another commenter raises a very pertinent question:

One more thing, there does seem to be something of a dog-that-didn’t-bark question that I have. Is your story about Fox-Werrity-Gould appearing on Press TV or IRNA or FARS? I only had a cursory look through Press TV (and had a shower afterwards, of course) but I didn’t see anything there. Why not?

And why hasn’t Craig Murray been interviewed by Press TV? There’s something very odd about Tehran’s silence on an alleged Israeli plot to attack Iran.

Advertisements

Written by Maidhc Ó Cathail

December 2, 2011 at 1:08 am

Posted in Uncategorized

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

%d bloggers like this: